Samstag, 2. Juli 2011

Paine si impletituri

Nimic nu se compara cu o paine proaspata si calda pe masa,mai ales cand ai copilasi...
Azi am avut si eu pofta de paine ,de fapt am facut si de nevoie,pentru ca  din cauza unui mic accident nu am putut iesi sa imi cumpar...asa ca va invit sa facem impreuna o reteta simpla si nemaipomenit de gustoasa:

Ingrediente:

-1kg faina
-35g drojdie
-1 lingurita sare si 2 zahar
-apa calduta cat cuprinde 

Intr-un vailing mai mare punem faina,facem in mijloc un pic de loc,unde asezam drojdia sfaramata cu 2 lingurite zahar si putina apa.Amestecam pana iasa o maia si lasam la dospit cam 10-15 minute.



Acum poate fi inceputa framantarea cu mainile pana se obtine un aluat de consistenta solida.Eu mai adaug in timpul framantatrii si un pic de ulei de masline,care  face coaja mai moale dupa coacere.Aluatul se lasa la dospit 30-35 minute,acoperit cu un prosop de bucatarie.



Din acest moment fiecare sa isi dea frau liber imaginatiei.Puteti face toate formele de painici care va trec prin cap:semilune,semmel,ciabatta etc.Eu am facut astazi 3 baghete ,un colacel si o impletitura.Dupa ce sunt gata formele ,le mai lasam sa mai stea cam 10 minute,inainte sa le bagam in cuptor.



Inainte de a le baga in cuptorul incins la 200 grade,le ungem cu apa sau cu galbenus de ou,cu pensula de silicon bineinteles si le punem intr-o tava cu foaie de copt..Le lasam sa se coaca cam 20-25 minute .

Pofta buna!!!! 
 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen